Skal ditt firma dra på tur?
Hvorfor enhver bedrift skal ha firmaturer
Over hele verden øker omsetningstallene for ansatte over hele linjen. Tradisjonelt var arbeidere vant til begrepet jobber for livet. De ville bo hos samme selskap i løpet av karrieren, akkumulert pensjon hos selskapet og pensjonert seg med det. De dagene er for lengst borte. Bedrifter har slitt ikke bare med å rekruttere nytt talent, men beholder også de gode ansatte som for tiden jobber med dem. En av måtene de har brukt til dette har vært å være vertskap for en firmatur.
En firmatur kan ta forskjellige former. Det kan være bare en enkel helgetur til et sted som er fint i nærheten, eller det kan være en ukes lang ferie et eller annet sted. Uansett er firmaturen å vise til de ansatte at selskapet setter pris på arbeidet de har lagt ned for å gjøre selskapet slik det er i dag. Fireturer er også en fin mulighet for ansatte å bli kjent med hverandre.
Harmoni og samhold
Saken er at ansatte ved forskjellige avdelinger kanskje ikke klarer å samhandle regelmessig med hverandre. Dette er vanligvis tilfelle med avdelinger som ikke jobber veldig tett sammen av natur. I løpet av en firmatur kan ansatte fra disse avdelingene samhandle med hverandre og bli kjent med hverandre på et mer personlig nivå. Dette tjener til å gjøre folk mer komfortable med å være rundt hverandre.
Gjennom disse samhandlingene vil alle føle en bedre følelse av forståelse mellom hverandre. Denne forståelsen vil bære seg selv tilbake til kontoret og ansatte vil kunne samarbeide bedre med hverandre. Dette samholdet er veldig bra for produktivitet fordi folk er bedre i stand til å samarbeide med hverandre. Dette samholdet vil øke harmoniseringen på arbeidsplassen i stor grad og gi ansatte en mye bedre følelse av tilhørighet. Ansattes omsetning vil drastisk avta, og de langsiktige utsiktene for selskapet vil forbedre seg betydelig.